domingo, 10 de marzo de 2013

LECTOESCRIPTURA

DESPERTANT AL MÓN DE LES LLETRES



         Ensenyar una llengua és, sobretot, despertar l’interés en el seu conreu, despertar la curiositat per descobrir la seua mecànica interna, i fer d’aquesta una eina de comunicació.
             Per a fer un aprenentatge efectiu de la llengua, caldrà tenir en compte les següents orientacions metodològiques:


              Una llengua s’aprèn millor quan és emprada en un context comunicatiu, com a vehicle de comunicació, que no quan s’estudia com a codi. Per allò, és més efectiu un ensenyament “en” la llengua que no un ensenyament “de” la llengua.

              Per a una correcta adquisició de la llengua, cal utilitzar-la en una varietat de funcions comunicatives (preguntant, ordenant, narrant, ...) i en diversos contextos.
             A més a més, aquest procés d’adquisició de la llengua es relaciona amb la necessitat i el desig que té l’alumne/a de mantenir contactes socials i afectius amb els mestres, companys/es i altres persones del seu entorn.



              A la nostra escola li donem molta  importància al procés, a les etapes i a l'evolució de l'ensenyament lecto-escriptor, és per aquest motiu, pel qual, la vostra col-laboració és fonamental. El primer pas és el coneiximent d'aquest procés.
    Aquest enllaç és interessant per  compendre la evolució i les etapes del procés lectoescriptor
 https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0BxCDDFd4g9yKNzdlM2MzMzItZDEwZS00NjRlLTg2ZWItNjk1MTZkZmE4YjE4&hl=en_US&pli=1


             Per a completar i estimular, treballem : 

             Métode interactiu de lectura fundamentat en la Filosofía  de Glen Doman, aquest és l'enllaç


                       http://cprmerida.juntaextremadura.net/index.php/m%C3%A9todo-doman

           Aquest terball rutinari és molt profitós, estimula, l'atenció, el lexic, la velocitat lectora i la lectura a colps de vista

           La "data" és un treball rutinari, que situa a l'alumne dins del pas del temps, els dies de la setmana, els dies del mes i els mesos de l'any. Avans, després, primer,  segon... la còpia quotidiana de la data, és un  exercici, i treball xicotet però molt importat.


           Mitjançant "els contes", la motivació dels alumnes per a comprendre, copiar, escriure, és molt gran.










El món dels contes, ens aporta motivació i moltes posibilitats creatives.















No hay comentarios:

Publicar un comentario